Office 365 referentiecase
Leiders met een groot hart
Aberkyn is een organisatie- en adviesbureau dat zich op het begeleiden van transformatie- en cultuurveranderingsprocessen binnen organisaties.
Aberkyn werd mede-opgericht door McKinsey & Company in 2012 met als missie het bewustzijn van leiders te vergroten, zodat deze zichzelf, hun teams en hun organisaties kunnen transformeren om mooie resultaten te realiseren in deze wereld.
Aberkyns facilitators hebben een uniek profiel met zowel jarenlange ervaring in leidinggeven op topniveau als in faciliteren en coachen.
Campai is een zeer flexibele en meedenkende partner. Het is fijn om operationele IT-zaken volledig uit te kunnen besteden maar ook ideaal om op strategisch niveau te kunnen sparren om de IT-strategie vorm te geven.
De uitdaging
Bij de start van Aberkyn in 2012 was de ambitie duidelijk; binnen enkele jaren groeien naar honderden medewerkers en een positieve impact op de wereld maken. Hiervoor werd een wereldwijde community van zelfstandige professionals opgezet. Daarnaast staat informatiebeveiliging hoog in het vaandel en moest onderlinge samenwerking en kennisdeling bevorderd worden.
Maar is de IT-infrastructuur en omgeving hier wel op ingericht?
1. Opbouw
De initiële opbouw van de omgeving met basis-componenten van Office 365: Office op de computers, Exchange mail, Onedrive voor het opslaan en delen van bestanden, een gezamenlijk intranet in Sharepoint, telefonie voor back-office en secretariaat, video conferencing en natuurlijk een IT-helpdesk.
2. Uitbreiding
In de volgende fase breidden we de IT-infrastructuur uit met nieuwe faciliteiten: Dynamics CRM voor het stroomlijnen van sales en projectmanagement, Sharepoint portals voor kennisdeling tussen geografisch verspreide teams en Yammer voor ‘Social Collaboration’.
3. Strategische ontwikkeling
Met alle productiviteitscomponenten ingericht, konden we strategisch naar de toekomst kijken. Dit doen we met onze virtual CIO-dienst. Groeithema’s: procesoptimalisatie (waar kunnen we efficiënter werken), informatie-beveiliging (hoe zorgen we dat privacygevoelige data goed beschermd wordt), IT-beleid, wereldwijde helpdesk-ondersteuning en gebruikerstraining.
Nieuwsgierig hoe wij jouw ICT gaan beheren?
Razendsnelle support, direct toepassen van best practices en speciale aandacht voor IT beveiliging. We leggen je graag uit wat de voordelen zijn voor jou. Dit kunnen we in 5 minuten aan de telefoon, maar we maken nog liever een afspraak onder het genot van een kop koffie. Vertrouwen is immers de basis van iedere relatie.