Een cloud-based CRM-systeem kan héél veel voor je organisatie betekenen. Wil jij je sales doen toenemen? Bedrijfsprocessen optimaliseren? Klantrelaties verstevigen? In deze blog vertellen we hoe je al deze zaken bereikt met behulp van een krachtig cloud-based CRM-systeem.
Van leads tot (meer) winstgevende klanten: houd alles bij
Wanneer je een lead hebt, is het belangrijk dat je deze – vaak meerdere keren – opvolgt. En wanneer zo’n lead eenmaal klant is, wil je weten hoeveel hij besteedt. Het is immers belangrijk om bij te houden welke klanten enorm winstgevend zijn en bij wie je nog meer winst kunt behalen. Kansen voor up-selling en cross-selling mag je niet onbenut laten. Een cloud-based CRM-systeem helpt je om alle benodigde handelingen te verrichten, precies op het juiste moment. Je behoudt het overzicht en ziet nieuwe verkoopkansen meteen – zowel bij leads als bestaande klanten.
Optimale bedrijfsprocessen: samen vooruit
Hoe geweldig zou het zijn als elke medewerker op ieder gewenst moment álle informatie omtrent projecten, (deel)taken, klanten en leads kan inzien? Met een cloud-based CRM-systeem is het geen droom, maar een realiteit. Door een dusdanige toegang tot informatie (en daarmee transparantie) te creëren optimaliseer je je bedrijfsprocessen. Je kunt de bedrijfsdoelen op één lijn krijgen en daar samen naartoe werken. Zo worden je medewerkers niet alleen efficiënter, maar ook enthousiaster.
Verbeterde en duurzame klantrelaties
Nooit meer werken met rondslingerende notities omtrent klantinteracties? Elk klantgesprek precies oppakken waar het gebleven was? Klantfeedback nauwkeurig bijhouden en op basis daarvan verbeteren? Een CRM-systeem slaat al je klantinformatie overzichtelijk op en zorgt ervoor dat je hier altijd gemakkelijk bij kan. Zo verbeter je je klantcontact en creëer je duurzame klantrelaties. Héél belangrijk voor het voortbestaan van je organisatie. En natuurlijk ook wanneer je je concurrenten een stap voor wilt blijven.
Meer tijd en innovatie, minder kosten
Tijd en geld zijn kostbaar. Mankracht ook. Als bepaalde administratieve werkzaamheden automatisch verlopen, bespaar je tijd en kosten én kunnen je medewerkers aan meer innovatieve taken werken. Wat een cloud-based CRM-systeem voor je kan doen? Je marketingkanalen koppelen zodat essentiële data vanzelf binnenstromen, bijvoorbeeld. Of de mogelijkheid bieden om informatie in realtime toe te voegen – op kantoor, thuis of onderweg, indien je gebruikmaakt van een mobiele applicatie. Er zijn zelfs CRM-systemen waarmee je offertedata automatisch kunt laten omzetten in een factuur!
Vind jij een digitaliseringsslag belangrijk met het oog op de toekomst van je organisatie? Een cloud-based CRM-systeem is een grote stap in de goede richting. Je hebt ze in alle soorten en maten. Je kunt bijvoorbeeld klein beginnen met Outlook Customer Manager (onderdeel van Office 365 business-edities) of het geavanceerdere Dynamics CRM. Neem gerust contact met ons op. We bespreken de mogelijkheden graag met je onder het genot van een kop koffie.